SeDih keRana berJauhan deNgan keluaRga, itulah haRga sebuah peRjuangan hidup. SeDih keRana teRingatkan amaLan keRana masih di baWah kaki buKit, elokLah di tingkaTkan dalam masa kita masih teRsedaR ini. Sedih keRana maCam-maCam ujian yang menimpa diri, itulah haRga untuk Tiada Tuhan seLain ALLAH...

Wednesday, May 18, 2011

sejarah mungkin berulang

kenangan sering menjelma...kenangan iu sering menghantui diri ini..aku biarkan semua berlalu, seolah0olah berpatah balik menjengah hati ini menjadikan aku tidak keruan... tidak ku pinta jadi begini kerana ia amat memritkan, aku redha dengan ketentuan aku, aku maafkan dia demi kebahagiaan dia... aku?? aku kecewa tapi sampai bila aku nak hambakan diriku pada kenangan yang telah menghancurkan hati aku? cinta tidak kesampaian, itulah istilah yang sering aku dengar dan aku rasa sekarang, perit pedih dan amat menyakitkan....

kenapa aku perlu menangis untuk sebuah perpisahan?? sia2 air mata ini, tidak kemana pun...perjalanan hidupmu perlu diteruskan sehingga sampai ke destinasi yang abadi...kita memang tidak akan lepas dari dugaan di tempat persinggahan...persinggahan yang sementara, yang hanya menjanjikan seribu kemanisan yang fana...kejarlah kebahagiaan abadi kerana itulah yang akan menjadi temanmu di destinasi....

usirlah kenangan yang akan membuat air matamu menitis lagi....air mata kekesalan...titiskan air mata keinsafan itu yang terbaik...kerana kasih Allah tiada bertepi...janji Allah adalah pasti...


0 dh bace komen la:

Post a Comment