SeDih keRana berJauhan deNgan keluaRga, itulah haRga sebuah peRjuangan hidup. SeDih keRana teRingatkan amaLan keRana masih di baWah kaki buKit, elokLah di tingkaTkan dalam masa kita masih teRsedaR ini. Sedih keRana maCam-maCam ujian yang menimpa diri, itulah haRga untuk Tiada Tuhan seLain ALLAH...

Monday, January 17, 2011

Syukur ku



kini tibalah masanya aku berhijrah ke alam pekerjaan....macam mimpi kini aku menjadi seorang guru, walaupun ini merupakan cita-citaku..cita-citaku dari kecil lagi...

Isnin at Kuala Krai :
jam 8.30 pagi:

terasa rindu nak dengar suara mak, lagipun perasaan sedih sebab kawan-kawan sudah dapat surat penempatan, tapi surat aku tak samapi lagi. samada lambat sampai atau tak dapat posting...lepas bersembang serba sedikit dengan ibu tercinta, aku teruskan kerja aku....kerja memasukkan data orang yang berkahwin,...

jam 10 pagi:

mak aku col bagitahu ada surat...tapi apa isi suratnya??? satu persatu aku dibacakan tentang isi surat itu....tak terkata...happy??? sedih??? jatuh air mataku....Alhamdulillah sampai juga surat yang ditunggu...

selepas itu, terus sahaja kaki aku melangkah ke surau pejabat untuk mengucapkan terima kasih kepada Maha Pencipta, Maha Kaya dan Maha Pengasih.... amanah yang besar telah terpikul di bahu, ke negeri Sabah aku di hantar untuk berbakti...daerah mana, belum lagi diketahui...

0 dh bace komen la:

Post a Comment